משחקי היכרות לילדים

זמן קריאה: 10 דקות ריכוז משחקי היכרות רבים לגילאים ומרחבים שונים כולל אופציות לשדרוג משחקים בהתאם לרמה ולגיל. תיהנו!

רעיונות למשחקי היכרות לילדים בבית, בגן ובכיתה

בחופש, בתחילת שנה ואולי סתם ביום רגיל של שגרה ברוכה, חשוב לערוך משחקי היכרות עם ילדים לא רק בגן או בכיתה, אלא גם בבית. בטח תחשבו לעצמכן מה פתאום משחק הכרות בבית? מה אני לא מכירה את הילד.ה שלי? ברור שכן וברור שלא.. תתפלאו אבל דברים רבים מאוד אפשר לגלות על הילדים שלנו שלא חשבנו לרגע עליהם לא ידענו בכלל שהם חושבים, מרגישים, אוהבים ולהיפך חשבנו שהם אוהבים ומסתבר לנו שלא..

ולכן כחלק מחיבור בני המשפחה, חיזוק הלכידות, האחדות המשפחתית והקשר הטוב והעמוק עם כל אחד מבני המשפחה, חשוב להתייחס להיכרות עם הילדים לא רק כמושג השייך לביה"ס או לקבוצות חוג.. של אנשים שלא מכירים זה את זה. גם מי שמכירה את חברותיה, או בני משפחתה, לא בהכרח תכיר רובדים מסוימים בחייהן..

ואין כמו משחק כדי לשבור קרח, להפשיר את האווירה ולתת לסודות, מחשבות, רגשות ועוד הרבה מאוד ידע לצאת החוצה…
תיהנו ותכירו…

משחקי היכרות לילדים קטנים (גילאי 3-4)

שם, צורה צבע

מחלקים את הכיתה לקבוצות קטנות. מס' שולחנות ומסביב כסאות כמס' הילדות שצריכות לשבת.

  • יושבים במעגל במפגש. כל ילדה תגיד את שמה. אם היא מתקשה בכך מסיבה כלשהי, האחראית הגננת, תסייע בכך.
    ילדים שיותר מדברים אפשר לכוון עוד שאלות כגון: בת כמה את? וכד' לא חובה בייחוד בתחילת שנה בגילאים האלו זה יותר מורכב. יש ילדים מתביישים, יש לא מספיק מדברים (תזכרו שבכיתת גן כזו יש ילדים אף פחות מגיל 3)
  • לאחר הסבב, מחלקים ומדביקים על כל הילדות (על החולצה) מדבקה עם צורה כלשהיא צבועה. אפשר במקום להכין שרשרת סמל)
    אותה צורה תלווה אותן בהמשך. למשל על המגירה שלהן יופיע שם הילדה + הצורה
  • מבקשים מכל הילדות לקום ולהתיישב במקום שלהן היכן שמופיעה הצורה שלהן. אופציה נוספת לחלק אותן לפי צבעים. כל הצורות בצבע לבן יושבים בשולחן בצבע לבן וכן הלאה כמס' הקבוצות.

המשחק הזה הוא להיכרות ראשונית מאוד, המתאים לילדים קטנים אך יחד עם זאת, כל ילדה שונה מחברתה. יתכן שתהיינה ילדות שיתקשו במשימה, במציאת הצבע, בזיהוי הצורה ולכן הגננות יסייעו להן.

משחק שמות וכיסאות – להיכרות ראשונית

  • מסדרים כ- 10 כיסאות (בערך רבע ממס' הילדות בכיתה) במרכז המפגש.
  • כל הילדות יושבות מסביב הכיסאות (אם אין מספיק כיסאות, חלק מהילדות תשבנה בכיסאות הללו.
  • הגננת תתחיל להקריא שמות. כל ילדה שתשמע את שמה צריכה להתיישב באחד הכיסאות הריקים שבמרכז.
    אם יש ילדות שכבר ישובות והגננת הקריאה שמות אחרים, תקום ותתיישב בכיסא פנוי אחר מחוץ למרכז.

משחק חופשי

  • פזרו לילות משחקי בנייה שונים. ותנו להן לבד לנסות להתחבר ולבנות ביחד בניינים, או כל דבר אחר שירצו. למשחק החופשי יש יכולות עצומים בהתפתחות הילדים בכלל ובעריכת היכרויות בפרט.

כדורים מתגלגלים: (מתאים גם לגילאי 5 -6- 7)

  • יש לחלק את הכיתה לקבוצות קטנות ולשחק את המשחק בקבוצות. ולא כולן יחד.
  • הגננת תביא למפגש כדורים שונים בגדלים ובצבעים שונים. בהתאם למס' הילדות בכיתה. כך שלכל ילדה יש הזדמנות לתפוס כדור.
  • היא תזרוק אותם באופן חופשי במרחב המפגש.
  • הילדות תצטרכנה לאסוף כדור ולמסור לילדה אחרת בגן (לעשות החלפות בכדורים)
  • מי שמסוגלת תאמר את שמה לאותה ילדה לה היא מסרה את הכדור.
  • על הגננת לשים לב בכל זאת לתגובות הילדות ולתווך במידת הצורך. פעמים רבות ילדות בגיל כזה, בייחוד אם לא הורגלו לכך, מתקשות לחלק, לתת. יתכן גם שיהיו כאלו שעוד לא ממש ידברו ויהיו מסוגלות לומר את שמן. ולכן במקרה כזה הגננת תתערב ותסייע בהתאם לצורך. חשוב כן לתת את המקום לילדות להתבטא ולנסות בכוחות עצמן.
  • בהתאם לרמת המשתתפות אפשר לשדרג ולהקשות את המשחק לדוג' לתת פחות כדורים על יותר ילדות.
    מחליפים כדורים עם מי שיש לה משהו דומה לי וכד'.

משחקי היכרות לילדים בגן (5-6)

שמות ותנועות

המשחק שלהלן מתאים במיוחד בכיתה/קבוצה שרוב החברות בה לא מכירות אחת את השנייה.

  • מתחילים בסבב שמות אקראי בשיטת "פופקורן" הכוונה שכל תלמידה אומרת את שמה ברגע שמתחשק לה.
    כמובן, כל התלמידות צריכות לומר את שמן.
  • בסיום הסבב, המורה/מנחת הקבוצה תאמר באקראי שם של ילדה פעמיים ותעשה תנועה מסוימת לבחירתה כגון: הרמת כף יד, מחיאת כף, סיבוב וכו'. הילדה שנקראה על ידי המנחה/מורה צריכה בתורה, לקרא פעמיים לילדה מתוך הקבוצה ולעשות את אותה תנועה שנבחרה.
  • כך ממשיכים עד שמסיימים את כל חברות הקבוצה.

אופציה לשדרוג המשחק:

  • מוסרים כדור אחת לשניה תוך אמירת שם המשתתפת לה אנחנו מוסרות. למשל אם שרה התכוונה למסור ללאה וקראה לה רבקה – היא נפסלה ויוצאת מהמשחק לשני תורות (הכדור יימסר פעמיים ורק אז תוכל לחזור למעגל). אך אם קראה את שמה המדויק "לאה" היא ממשיכה לשחק.
    אפשר לקבל מס' פעמים את הכדור.

משחק הסדר

  • מבקשים מהבנות להתארגן בשלושה קבוצות בהתאם לחלוקה הרצויה.
    למשל: מחלקים לפי חודשי השנה, לפי אותיות ראשיות של השם, מה שאוהבים לעשות/ללמוד בגן:
    לדוגמא: כל מי שנולדה בתחילת שנה עד לחנוכה עומדת בטור א'
    כל מי שנולדה אחרי חנוכה ועד פורים עומדת בטור ב'
    כל מי שנולדה אחרי פורים ועד החופש הגדול עומדת בטור ג'
  • לאחר שהבנות הסתדרו בקבוצות הנכונות, בקשו מהן להסתדר אחת אחרי השניה לפי סדר אחר:
    אם הן מסוגלות לבד להסתדר לפי חודשי השנה ותאריכי לידה מעולה (בסדר עולה)
    אם הן לא, מבקשים סדר אחר כגון: גובה, או לפי סדר האותיות… וכן הלאה

משחקי היכרות לילדים בכיתה (א'-ז')

נחש מי או מה?

מטרת המשחק היא לערוך היכרות מעמיקה של חברות הקבוצה.
שמנה לב- אם משחקים בתחילת שנה, מומלץ לשאול שאלות שהתשובה שלהן ברורה ונראית כמו גובה, צבע שיער, עיניים, סוג שיער, שם משפחה, שם שמתחיל באות מסוימת, האם היא חדשה בכיתה או למדה איתן בכיתות קודמות וכו'.
אם משחקים באמצע שנה אפשר לשאול גם שאלות יותר מעמיקות כמו מה היא אוהבת לאכול, לקרא, לעשות וכו'.

  • הילדות עומדות במעגל.
  • בוחרים ילדה אחת שתתחיל במשחק.
  • הילדה הזו תבחר חברה אחת במבטה מתוך כלל החברות.
  • החברות יצטרכו לנחש את מי היא בחרה. לצורך כך, הן תשאלנה שאלות שונות כמו: האם היא גבוהה? האם יש לה שיער שחור? האם היא אוהבת לקרא? וכו'.
  • הארה: זו שבחרה את הבת יכולה להשיב רק בכן ולא עד שמגלים את הילדה שנבחרה.
    במעגל תשארנה רק הבנות שהתשובה לשאלה הייתה כן.
    לדוגמא: "האם יש לה שיער שחור?" אם התשובה היא לא, הכוונה שאין לה שיער שחור, אזי כל הבנות עם השיער השחור יוצאות מהמעגל. ואם התשובה היא חיובית: תשארנה במעגל רק בנות שהשיער שלהן שחור.
  • ממשיכים עם עוד כמה חברות. כל עוד שמעוניינים. הבת הבאה בתור לבחור חברה, תהיה זו שגילתה.

מחבואי היכרות

  • אחת המשתתפות היא הסופרת. עליה לחפש בנות מתוך הקבוצה שאיתן יש לה דבר אחד משותף.
    לפני שכולן מתחבאות והיא מתחילה לספור, עליה לומר את העניין שבחרה. למשל: הסופרת תאמר " אני צריכה למצא את כל הבנות שאוהבות לצייר".
  • לאחר מכן, הבנות הולכות להתחבא בחצר בית הספר/בגינה וכד'.
  • הילדה הסופרת מתחילה לספור מ 1-100. כשהיא מסיימת לספר, היא הולכת לחפש את כל הבנות שאיתן יש לה את אותו עניין משותף. בדוגמא שלנו עליה למצא את כל הבנות שאוהבות לצייר. אם היא מוצאת בנות שלא תואמות לעניין, שלא אוהבות לצייר, היא נפסלת וסופרת שוב.
  • לעומת זאת, אם היא מוצאת בנות המתאימות לה, היא נצחה והמתגלית הראשונה תהיה הסופרת.
  • עניינים משותפים יכולים להיות: תחביב אהוב, צבע שיער, ספר קריאה, חוג משותף, מקום שכמה בנות הלכו אליו יחד ביום האתמול וכד'

כל מי שיש לו… או כל מי שאף פעם לא

  • כל הילדים יושבים במעגל על כסאות. אחראית הקבוצה עומדת בשלב זה (מס' הכיסאות צריך להיות פחות 1 ממס' המשתתפות)
  • אחראית הקבוצה והמשתתפות בתורן (מורה או גננת) אומרות משפט המתחיל ב "כל מי שיש לו". המטרה היא לחפש דברים המשותפים למס' משתתפות ולהכיר אחת את השנייה בדרך זו.
  • לדוגמא: "כל מי שאוהבת את הצבע הסגול" – כל מי שאוהבת סגול צריכה לקום מהכסא ולחפש כיסא ריק ועליו להתיישב. גם אחראית הקבוצה משתתפת במשחק.
    מי שלא מצאה מקום לשבת היא זו שתעמוד ותכריז משפט אחר "לדוגמא מי שקראה ספר אתמול" וכן הלאה.
  • חשוב שמי שמכריזה את המשפט תהיה בין אלו העונים עליו (בדוגמא על הצבע הסגול, האחראית צריכה לאהוב סגול.. כדי שתוכל לשבת.. אחרת היא נשארת במקומה…)
  • מסיימים ברגע שמעוניינים…
  • דוגמאות למשפטי כל מי :
    כל מי שהשם שלו מתחיל/מסתיים באות א' (או כל אות אחרת)
    כל מי שיש לה יותר מ2 אחים או אחיות
    כל מי שאוהבת לצייר
    כל מי שעשתה….
    כל מי שבכורה / בת זקונים
    כל מי שגרה בשכונה/ברח'
    כל מי שהלכה לחוג
    כל מי שאף פעם לא אכלה גלידה
    כל מי שאף פעם לא שיחקה קלאס… וכו'

קערת ההפתעות

  • האחראית תארגן קערה גדולה עם פרסים קטנים כגון: מדבקות, פנקסים קטנים, טושים, צבעים, גומיות וכו'. יש להתאים את הפרסים למשתתפות. אפשר גם ממתקים אבל אני אישית פחות מתחברת לזה…
  • כל המשתתפות יושבות במעגל על השטיח או על כסא. מה שיותר נוח.
  • האחראית תעביר את הקערה בין המשתתפות וכל אחת בתורה, תיקח פרס קטן או שניים. אפשר לעשות זאת בעצימת עיניים.
    כדאי שיהיו הרבה יותר פרסים מהמשתתפות בייחוד אם מדובר בקבוצת גיל קטנה שלא יהיו בעיות של קנאה ותחרות מי לקחה מה…
  • לאחר שלכל משתתפת יש לפחות פרס אחד ביד עליה לספר איזשהו עניין על עצמה שהחברות בקבוצה כנראה לא יודעות עליה.
  • שדרוגים: אם רוצים להקשות מעט, אפשר לבקש שהעניין יהיה באיזשהו הקשר לפרס שנלקח.
    עוד אפשרות לשדרוג: אחראית הקבוצה תודיע (לאחר שכולן לקחו פרס אחד לפחות) שכל מי שלקחה פרס מסוג מסוים צריכה לספר על איזה עניין משפחתי שתרצה כגון: מס' אחים ואחיות, היכן מתגוררת, במה עובדים הוריה וכו'. וכל מי שלקחה פרס מסוג אחר תדבר על עניין אישי שלה, וכו'.

משחק המש"ל: מה שיוצא לי

  • אחראית הקבוצה תודיע למשתתפות לבחור ולקחת פריט/חפץ אחד מתוך התיק/קלמר/ארון אישי וכו'. שימו לב העניין צריך להיות זריז ומהיר בלי יותר מדי מחשבה.
  • המשתתפות ישבו במעגל ויניחו את החפץ שהביאו מולן.
  • האחראית תמסור כדור קטן לאחת המשתתפות וזו צריכה לספר דבר אחד על עצמה הקשור לאותו חפץ.
    לדוגמא: אם משהי הביאה עט, היא תוכל לספר למשל שהעט הוא החבר הטוב שלה, היא אוהבת לכתוב וכותבת הרבה או לחילופין לא אוהבת בכלל לכתוב.. או כל דבר אחר שיש לו קשר לחפץ והוא דבר שלא יודעים עליה.
  • לאחר שהראשונה דיברה, היא מוסרת את הכדור למשתתפת אחרת כרצונה וזו מספרת בתורה מה שיצא לה…

אופציה נוספת לשחק את המשחק והוא מצוין גם כמשחק היכרות ביתי :

  • כל משתתפת ממשילה את עצמה לחפץ או בעל חיים מסוים (המנחה יכולה להחליט שאפשר לבחור רק חפץ או רק בעל חיים או מה שרוצות המשתתפות)
  • כל אחת בתורה מספרת סיפור קצרצר (2-3 משפטים) משל סביב אותו חפץ/בע"ח שבחרה והמשתתפות יגלו מה היא בחרה וינסו לפענח את הנמשל…
    אפשר להקשות ולבקש מהבנות לכתוב על פתק את המשפטים. לקפל ולשים אותם בסלסילה/קופסא/שקית וכד'.
    כל אחת לפי התורה מוציאה פתק, מקריאה ומנסה לנחש מי כתבה ומה הנמשל.
  • לדוגמא:
    ילדה בוחרת "ציפור".
    סיפור משל: "היו הייתה ציפור קטנה שגרה יחד עם עוד הרבה ציפורים שונות. הציפור אהבה לשחק עם כולן אך בעיקר אהבה לצאת מהכלוב לפרוש כנפיים ולעוף". הילדות כולן או הילדה שהוציאה את הפתק עם הכיתוב הזה, צריכה לנחש מי היא הציפור בכיתה ומה היא אוהבת… כאן למשל : אולי לצאת להפסקה? וכן הלאה.

מטרת המשחק היא היכרות בשליפה זריזה תוך הסתייעות בחפץ כדי לשמש כמשל לנמשל – לסיפור שהמשתתפות ירצו לשתף.

היכרות אותיות ומספרים

  • יושבים או עומדים במעגל.
  • כל משתתפת צריכה לספר בתורה (על פי סדר המיקום/העמידה) 3 דברים על עצמה שהקבוצה תכיר אותה.
    כדי לספר, עליה לחבר את תוכן הדברים למספרים או לאות.
    כשמשחקים באותיות, לרוב, נשתמש במידות, תכונות, מקומות, תחביבים וכו' – יותר מתאים לכיתות גדולות (ו-ז)
  • התנאי -משתתפות אחרות לא תוכלנה להשתמש באותו תוכן שכבר סופר על ידי משתתפת אחרת.
  • אפשר לחזור על אותן ספרות/אותיות.
  • לדוגמא היכרות עם מספרים:
    משתתפת א': בחרה את הספרות: 1, 4, 12:
    1- היא הבת הראשונה במשפחתה (הבכורה), 4 היא גרה בדירה הרביעית בבניין, 12 היא בת 12.
    המשתתפות הבאות אחריה, לא תוכלנה לציין: שהן בכורות, לציין את מס' דירתן בבניין, ולא את גילן.
  • דוגמא היכרות עם אותיות:
    משתתפת א': בחרה את האותיות: א, ג, צ:
    א- אכפתית, ג- גלידה היא אוהבת גלידה, צ- ציור- אוהבת לצייר.
    הבאות בתור לא תוכלנה לומר שהן אכפתיות, אוהבות גלידה ולצייר.

משחק "כשאני…" או "אם הייתי יכולה"

  • מנחת הקבוצה/המורה תכין מראש משפטים שונים על גבי רצועות/כרטיסיות נייר ותניח אותם במעטפה סגורה, סלסילה או קופסא כלשהי.
  • כל המשתתפות יושבות במעגל ומעבירים את המעטפה/קופסא בין כולן. כל אחת שולפת אקראית כרטיסייה.
  • לפי התור או בקראיות, כל משתתפת תשיב על הרשום בכרטיסייה.
  • דוגמאות למשפטים: "כשאני אוכלת אני, כשאני מציירת אני.. כשאני קוראת .. כשאני משחקת, כשאני לומדת, כשאני כועסת אני… כשאני עצובה אני… כשאני מחליטה אני… אם הייתי יכולה ללמוד מה שאני רוצה הייתי לומדת.. אם הייתי יכולה לגלות סוד כמוס הייתי מגלה ש… וכד'.

כך, למעשה דרך המשפטים, היגדים הללו אפשר ללמוד רבות על התלמידות ולערוך היכרות מעמיקה יותר. המשחק מתאים לילדות שיודעות לקרא.

אופציה נוספת המתאימה לשכבת גיל יותר גדולה אפילו מבוגרות:

  • כל משתתפת רושמת משפט על שנים עברו על פתק לדוגמא: מה הייתי כיום בוחרת לעשות?, מה הייתי רוצה שיגידו לי לו הייתי היום בת 10, מה הייתי רוצה ללמוד, וכל משתתפת בתורה מגרילה פתק קוראת את הכתוב בו ומשיבה בהתאם.

פעילות להכרת שמות

סקראבל (שבץ נא) שמות

  • המנחה רושמת את שמה על הלוח או על בריסטול.
  • כל המשתתפות צריכות לרשום את שמן על גבי הלוח אך בהתאם לאותיות הרשומות ובתנאי שמהחיבורים יצאו מילים נכונות בעברית.
    לדוגמא:
    אם למנחה קוראים "שרה", ילדה אחרת שנקראת רחל תרשום את שמה החל מהאות ר' שבשם שרה.
    וזה ייראה כך:
    ש ר ה
    ח
    ל
    אך לדוגמא: השם חגית לא יוכל להירשם מהאות ח' מאחר ש יצא לנו "הג" – וזו לא מילה בעברית.
    ש ר ה
    ח ג י ת
    ל
    ולכן, אותה חגית, תצטרך להמתין לזמן בו יהיו אותיות נוספות על הלוח שיאפשרו לה להשחיל את שמה בצורה תקינה.

שמות ברמזים

המשחק שלהלן מתאים להיכרות ראשונית, כאשר המשתתפות אינן מכירות אחת את השנייה אפילו לא בשמות. בהמשך אביא אופציה חלופית לשימוש במשחק זה כאשר יש היכרות ראשונית.

  • על גבי הלוח בכיתה או בריסטול גדול, כל משתתפת בתורה מציירת או כותבת את שמה ברמז בלבד. מי שגילתה נכון את שם המשתתפת, היא זו שהולכת לרשום בלוח.
    לדוגמא: אפשר לרשום גימטריות, לצייר את השם או דבר שקשור לשם, לחפש מילה נרדפת לשם, חידות בציורים כגון: לשם לאה, אפשר לצייר אישה מקראית עם 6 בנים ובת אחת או גימטריה של השם לאה "36" וכו'. אפשר גם לחלק את השם לחלקים.

אם המשתתפות מכירות אחת את השניה פחות או יותר, במקום לרשום רמז של השם, אפשר לתת רמז על עובדה שאף אחת בקבוצה לא יודעת עליה. זה יכול להיות תחביב, זה יכול להיות מקום אהוב, שם אהוב עליה.. וכו' ואת אותה עובדה עליה לצייר/לכתוב ברמז. וכו'.

בינגו שמות

משחקי אוצר מילים

משחקי היכרות ביתיים-משפחתיים

בנוסף למשחקים שהצעתי כאן שאת חלקם אפשר לשחק בבית עם בני המשפחה אפשר לשחק גם במשחקים הבאים:

  • ליצור קולאז' ביתי:
    כל אחד מבני הבית או מהילדים, יצייר או ידביק ציור/חפץ/דמות/ וכד' כלשהם המאפיינים אותו.
    לאחר שכל אחד צייר וצבע את הציור שלו (או הדביק) מדביקים על דף בריסטול בגודל שיתאים לכל התמונות שנעשו.
    כך מקבלים קולאז' של תמונות המאפיינות כל אחד מבני הבית/הילדים.
  • משחק זיכרון אמיתי:
    אחד מבני המשפחה, יעלה זיכרון של חוויה חיובית משותפת לכולם.
    לאחר מכן הוא ישאל את האחרים אם הם זוכרים את הזיכרון הזה או לא, ומה הם חושבים/מרגישים/מה הם חוו באותו זמן?
    תגלו שפעמים רבות, מה שנחרט אצל אחד בלב, אינו בהכרח מה שנחרט בקרב בן משפחה אחר. בנוסף, גם אם החוויה נחרטה בלב, יתכן שהיא העלתה מחשבות/רגשות/תחושות שונות אחד מהשני.
  • שאלות – תשובות צד שלישי:
    כל בני המשפחה יושבים אחד מול השני.
    הראשון או הראשונה, שואלת 2-3 שאלות על אחד מבני המשפחה.
    בן משפחה אחר (לא נשוא השאלות) צריך להשיב עליהן. אם השיב בהצלחה – הוא מקבל נקודה (המשמעות היא שהוא מכיר לעומק את אותו בן משפחה). ואז אותו אחד שענה נכונה, הוא זה שישאל על בן משפחה אחר וכן הלאה.
    לדוגמא:
    הראשון שואל:
    1-X לא אוהבת לאכול Y.
    2- מתי בפעם האחרונה X הלכה לבקר את סבא וסבתא?
    זה שאמור להשיב ישיב את התשובות לשאלות לפי הסדר, ואם הן נכונות הוא השואל. אם לא, הוא נפסל והתור לשאול שאלות, עובר לנשוא השאלה (זה שעליו שאלו)
  • "מדליות"
    אפשר לחלק פיזית מדליות או להכין מדליות ואפשר לעשות את זה תיאורטית.
    כל אחד בתורו, לוקח מדליה ומעניק לבן משפחה אחר עבור מעשה/אמירה וכד' שביצע עבורו.
    לדוגמא: X לוקחת מדליה ומעניקה אותה ל Y עבור זה שהוא עזר לה להכין ש.ב. / כי רואים שהוא התגבר על עצמו ב…וכו'
    עכשיו Y ייקח מדליה וייתן אותה לZ וכך ממשיכים הלאה.
    מי שקיבל כבר מדליה לא יכול לקבל שוב באותו סבב.
    למרות שנמצאים במסגרת משפחתית גרעינית, בכל זאת, אני ממליצה מאוד לא לגלות סודות כמוסים, לא לספר דברים של מעשים גדולים כדי שהזכות שלהם לא תילקח מזה שביצע אותם.

לסיכום

הרעיונות שהבאתי הם רק דוגמאות קטנות בלבד. כל משחק כמעט אפשר לשדרג לאתגר יותר את המשתתפות בהתאם לרמה שלהן או להקל את הקושי, לסייע, לתווך. חשוב מאוד להגיע מראש עם כמה משחקים ורעיונות לפעילויות ובהתאם לכיתה לאווירה שתהיה, תבחרנה איזה מהם להציע.

בנוסף לכל מה שהצעתי כאן, תוכלנה להיעזר גם ברעיונות המובאים ב: פעילות לתחילת שנה בגןבבית הספר היסודי או בתיכון. דרכים נוספות לשבירת הקרח בכיתה הן באמצעות משחקים של פעם או הקראת סיפורים ומשלים טובים ועוד.

רשימת שאלות שיכולות לסייע למשחקים השונים:

  • האם יש לך כינוי?
  • מה הדבר שאת הכי אוהבת לעשות בהפסקה/בשעות הפנאי?
  • מהו הספר האהוב עלייך?
  • מה האוכל האהוב עלייך בארוחת הבוקר? צהריים/ערב?
  • אם היית יכולה לאכול רק דבר אחד לארוחת ערב למשך שארית חייך, מה זה היה?
  • אם היית זוכה בסכום אגדי מה היית עושה בו?
  • מה תרצי להיות כשתהיי גדולה?
  • ספרי לי על הטיול הטוב ביותר שיצא לך אי פעם לעשות עם בני משפחתך?
  • מה הצבע האהוב עלייך?
  • איזה חג את הכי אוהבת מבין כל החגים?
הצטרפי לשיחה