יצירת פסיפס (מוזאיקה) מסול צבעוני

זמן קריאה: 2 דקותרעיון נוסף ליצירת אבני פסיפס בבית מסול תוך עשיית הכנה ראשונית לפסיפס-הרפיה בעזרת סיפור דמיון מודרך כדרך לביטוי מחשבות, רגשות דמיונות ועוד

פסיפס (מוזאיקה) היא שיטה ליצירות אומנותיות שונות ורבות. בשיטה זו משתמשים הן באדריכלות, עיצוב פנים והן ליצירות אומנותיות סטנדרטיות. לפניכן רעיון ליצירת אבני פסיפס מ"סול". סול הינו חומר רך המשמש למלאכות אומנות ועבודות יד. נמכר בחנויות יצירה ואומנות כמשטחים בגדלים וצבעים שונים.

💜תיהנו מיצירה מעניינת ונעימה המאפשרת שעת איכות עם ילדיכן או עם עצמכן!💜

בתמונה זו אתן רואות את יצירתה של ביתי בת 4.5 (עזרתי לה מעט). לאחר סיפור שלווה ביער הקסום, הילדה רצתה ליצור את היער הקסום ובו עץ, פרחים, אוהל, ארנב, שמים עם שמש ועננים, דשא וארמון קטן (בצבע צהוב) של הנסיכה.

חומרים דרושים ליצירה

  • שמיניות "סול" בצבעים שתבחרו (שימו לב, ישנן שמיניות "סול" עם ובלי דבק בצד האחורי. קיימים כמובן צבעים שונים. אם ישנם צבעים שאתם מעוניינים ואינם קיימים בחנות, ממליצה לרכוש בצבע לבן כך תוכלו לצבוע אותו לאחר מכן בצבע שתבחרו
  • לצורך צביעת הסול ממליצה על טוש ארטליין או טוש אחר על בסיס אלכוהול , חזק ויציב
  • מספריים
  • משטח ליצירה עצמה על גביה יודבקו אבני הפסיפס מסול (רצוי שמינית בריסטול קשיח, קרטון, פוליגל, עץ, קאפה וכד').
  • כלי לשמירת אבני הפסיפס
  • דבק סטיק- במידה שהסול שלכן ללא דבק אחורי

מהלך היצירה

  • לאחר שהבאתן את הציוד הנדרש, תנו לילדים לבחור את הצבעים ואת היצירה שירצו ליצור.
  • בקשו מהם לגזור ריבועים קטנים בגודל שלא יעלה על 1 ס"מ על 1 ס"מ בערך.(מומלץ יותר קטנים).
    תוכלנה לסייע להם. אני ממליצה לגזור רצועות ארוכות ולתת לילדים לגזור את הריבועים עצמם.
  • הכניסו את כל האבנים לכלי אחסון
  • זהו, אבני הפסיפס מוכנים. קחו את משטח היצירה שלכן הניחו את האבנים שיצרתם מהסול והתחילו ליצור כרצונכם.
  • ואם אין לכן סול בכל הצבעים שאתן צריכות ליצירה, השתמשו בסול לבן וצבעו אותו בסיום ההדבקה בעזרת טוש ארטליין.

תיהנו!

הערות חשובות:

  • הפעילות נועדה בראש ובראשונה להנאת הילד ומעודדת דמיון ויצירתיות, ביטוי חופשי, חשיבה, ריכוז ומיקוד. כמו כן היא מאפשרת עבודה על מוטוריקה עדינה בצורה חווייתית ונעימה.
  • לאור זאת, אין הנחיות ברורות וחד משמעיותחשוב לתת לילד לעשות את הפעילות בעצמו ככל שיוכל ולכל הפחות לתת לו לבחור איך תראה יצירתו.
    כך שגם אם זה לא תואם בדיוק את כללי הפסיפס, אין זה חשוב. העבודה החשובה של הפעילות היא החופשיות הרבה שיש בה. בצביעה החופשית במילוי המשטח, בגזירת הצורות והדבקתם. העבודה מכניסה את הילדים למיקוד וריכוז, תוך רוגע ושלווה.
  • אם הילד זקוק לעזרה והכוונה בגזירה או בכל חלק אחר של הפעילות אפשר להדריך אותו אך חשוב לתת לו את האפשרות בהתאם ליכולותיו לבצע ככל שיוכל בעצמו, לפי רצונותיו ובחירותיו.
  • ממליצה לפתוח את הפעילות בסיפור דמיון מודרך כגון שלווה ביער הקסום ולאחריו להתחיל את היצירה תוך חיבור לסיפור שסופר, לדמיונות שדמיינו הילדים כל אחד בפני עצמו. יצירת האבנים נוסכת רוגע ושלווה באדם.
  • אם רוצים אפשר לצייר ציור ועל גביו להדביק אבני פסיפס מסול כמו בדוגמא הבאה:

מומלץ בחום!

קריאה נוספת: בפוסט יצירת פסיפס לילדים(מוזאיקה) הבאתי תיאור מפורט על שיטת הפסיפס, יתרונותיה ועקרונותיה הבסיסיים. כמוכן הבאתי רעיון ליצירת אבני פסיפס מבריסטולים, ליצירת אבני פסיפס מפלסטלינה וזאת בנוסף לרעיון הפסיפס מסול. עבורי פסיפס היא אחת היצירות הנפלאות ביותר בעלת יתרונות רבים מאוד בהתפתחות אישית (מוטורית, קוגניטיבית, רגשית ועוד)!

💜ממליצה בחום לנסות וליהנות💜

הצטרפי לשיחה